torsdag den 3. oktober 2013

Ananas Mousse

Ingredienser:
  • 3 blade husblads
  • ½ ananas
  • Saft fra ½ appelsin
  • 2.5 dl fløde
  • 1 tsk vanillepulver
  • 1 spsk. flormelis
  • Gul/orange pastafarve

Fremgangsmåde:
  1. Læg husblas i blød i koldt vand i ca. 10 min.
  2. Blendt Ananas fint.
  3. Tilsæt frugtsaften fra appelsinen til ananasen.
  4. Bland vaniljekornene med flormelis. 
  5. Pisk fløden til en let skum og tilsæt flormelis med vaniljekorn. 
  6. Tag husblassen op af vandet, smelt det i en microovn (skal cirka have 10 sekunder) og afkøl det.
  7. Kom den afkølede husblas i ananasblandingen og vend den let piskede fløde i blandingen.
  8. Stil den på køl til den har sat sig, eller i fryseren i ca. 45 min, og moussen er klar til at lægges i kagen.

1 kommentar:

  1. Man bliver nødt til at koge ananassen før man tilsætter husblas, så ikke man står som mig, med flere liter opløst flydende mousse, der skulle i en bryllupskage.... Der er et enzym i ananas, som nedbryder stivelse, viste det sig, da jeg researchede lidt på hvorfor min ananasmousse er flydende. Enzymet går til grunde når man giver ananassen et opkog.

    SvarSlet